using System;
namespace Tömbök
{
class Tomb
{
static void Main(string[] args)
{
//egy dimenziós tömb
int[] vektor = new int[30];
//egy dimenziós tömb inicializációval
int[] myVektor = { 1, 2, 3, 4, 5 };
//myVektor tömb elemeinek kiíratása For ciklussal
for (int i = 0; i < myVektor.Length; i++)// A hossz lekérdezése:myVektor.Length
{
Console.WriteLine("A myVektor {0}.-ik eleme: {1}", i, myVektor[i]);
}
Console.WriteLine();
//Az egydimenziós tömb elemeinek kiíratása foreach módszerrel
foreach (int i in myVektor)
{
Console.WriteLine("A myVektor eleme: {0}", i);
}
Console.WriteLine();
//3x3-as mátrix
int[,] matrix = new int[3, 3];
//3x3-as mátrix inicializálással létrehozva
int[,] matrix2 = new int[,] { { 1, 2, 3 }, { 4, 5, 6 }, { 7, 8, 9 } };
//speciális mátrix, 3 sorral
int[][] matrix3 = new int[3][];
//az elso sornak 3 eleme van ( 3 oszlop)
matrix3[0] = new int[3];
//a második sornak 2 eleme van ( 2 oszlop)
matrix3[1] = new int[2];
//A harmadik sornak 1 eleme van ( 1 oszlop)
matrix3[2] = new int[1];
//különbözo nagyságú oszlopokkal inicializált mátrix
int[][] matrix4 = new int[][] { new int[] { 1, 2, 3 }, new int[] { 1, 2 }, new int[] { 1 } };
//matrix bejárása, int[,] deklarációkor
for (int i = 0; i < matrix2.GetLength(0); i++)
{
for (int j = 0; j < matrix2.GetLength(1); j++)
{
Console.WriteLine("Az {0}. sor {1}. eleme: {2}", i, j, matrix2[i, j]);
}
}
Console.WriteLine();
//matrix bejárása, int[][] deklarációkor
for (int i = 0; i < matrix4.Length; i++)
{
for (int j = 0; j < matrix4[i].Length; j++)
{
Console.WriteLine("Az {0}. sor {1}. eleme: {2}", i, j, matrix2[i, j]);
}
}
Console.WriteLine();
//matrix bejárása foreach-csel
foreach (int[] i in matrix4)
{
foreach (int j in i)
{
Console.Write("{0} ", j);
}
Console.WriteLine();
}
Console.ReadKey();
}
}
}
Colorized by: CarlosAg.CodeColorizer