2006_02

Török dámajáték

Hozzávalók


Készítsen weblapot a török dáma társasjáték bemutatására a következő leírás szerint!
• Hozzon létre egy állományt, amelynek neve legyen dama.html!
• Az oldal szövegét a szoveg.txt állományban találja.
• A feladat megoldásához szükséges képek: jatek.jpg, konyv.jpg, t1.gif és
t2.gif.
A megoldás során figyeljen arra, hogy a hivatkozások más környezetben is működjenek!
1. Az oldal háttérszíne indigo (#4B0082 kódú szín) és a szövegszín black (#000000 kódú
szín) kivétel, ha egy szövegegységre ettől eltérőt ad meg a feladat.
2. A cím, „Török dámajáték”, egyes szintű címsor, lightskyblue (#87CEFA kód) színű és
középre igazított. A böngésző keretén megjelenő cím szövege is ez legyen!
3. Az oldal többi részének váza, a mintának megfelelő táblázattal készüljön! A táblázat 80%
széles, középre igazított, 1 pontos szegélyű és a háttérszíne lightskyblue (#87CEFA kódú
szín).
4. A táblázat első sorában a bal oldali cellába helyezze el a jatek.jpg képet 1 pont vastagon
keretezve! A jobb oldali cellába illessze be a megfelelő szöveget a szoveg.txt állományból
és a mintának megfelelően tördelje bekezdésekre!
5. A „Kétszemélyes játék” kettes szintű címsor stílusú.
6. A „Forrás: Zdzisław Nowak: A malomtól a góig” szöveget alakítsa linkké, amely a
konyv.jpg képre mutasson!
7. Az alsó cellában a játék szabályai olvashatók. A szabályokat felsorolással tagolja a mintának
megfelelő 4 pontba!
8. A mintának megfelelően, a játékszabályok után a képek az induló felállást és egy lépést
mutatnak a táblán. A t1.gif és a t2.gif képállományokat szúrja be úgy egy keret nélküli
táblázatba, hogy azok egymás mellett szimmetrikusan jelenjenek meg!